Skip to content

O mnie

Przygodę z piosenką rozpocząłem we wczesnych latach 90-tych. Granie w zespole rockowym pasowało do mojej buntowniczej natury a do sukcesu komercyjnego i popularności podchodziłem z rezerwą. Moimi atutami było ucho do melodii i łatwość żonglowania słowem. Tworzyłem wyłącznie pod wpływem inspiracji, kierując się intuicją muzyczną. Przez 10 lat tkwiłem w przekonaniu, że to jedyny sposób w jaki powstają piosenki. Pewnego dnia dotarło do mnie, że największą frajdę czerpię z pisania piosenek. Wkrótce po tym odkryciu przyszedł czas na autorefleksję. Zrozumiałem, że bez nauki autorskiego rzemiosła oraz technik komponowania nie zdołam konkurować z zawodowymi twórcami i osiągnąć spełnienia zawodowego.

Studiowanie songwritingu rozpocząłem od kursów edukacyjnych Berklee College of Music (2007). Był to pierwszy, milowy krok. Otworzył mi oczy na istnienie metodyki, czyli zbioru reguł i praktycznych wskazówek, dzięki którym mój proces twórczy nabrał rozpędu. Następnie, chcąc doskonalić wybrane przez siebie aspekty autorskiego rzemiosła, podjąłem naukę indywidualną.
John Braheny był wziętym mentorem autorów oraz nauczycieli songwriting’u na rynku amerykańskim. W jego warsztatach uczestniczyli: Diane Warren (najbardziej utytułowana autorka piosenek na świecie), Stevie Nicks, Lindsey Buckingham (Fleetwood Mac) i wielu innych. Napisał „The Craft and Business of Songwriting”, poradnik uchodzący za biblię w środowisku piosenkopisarzy. Zainicjował, a następnie przez 17 lat współorganizował Songwriters EXPO w Los Angeles. Moim mentorem był przez ponad trzy lata (2008-2011). Oceniał piosenki, inspirował oraz doradzał w sprawach artystycznych i zawodowych. W tym czasie nawiązałem współpracę z poszukiwanymi autorami tekstów (James Grey, Lindsey Scott, Morten Maehre), a napisane z nimi piosenki zwróciły uwagę wydawców na rynku międzynarodowym.
Moim drugim mentorem był Mark Cawley – autor przebojów (m.in. Tina Turner, Joe Cocker, Chaka Khan, Spice Girls, Diana Ross i wielu innych). Mark nauczył mnie sposobów pracy nad tekstem piosenki w oparciu o techniki, jakimi posługują się najwybitniejsi autorzy. 

Doświadczenia, które zebrałem podczas tej fascynującej 30-letniej podróży, ukształtowały mój warsztat kompozytorsko-autorski oraz wyposażyły w kompetencje niezbędne do nauczania technik songwriting’u.

luka_profil
Cekcyn-small

Rekomendacje

I’m pleased to have worked with Luk Dyakowski for several years. I’d like to think I’ve been responsible for helping him develop the finer points of his exceptional songwriting talents as well as the respectful delivery and educational value of the critiques I offered. I’d recommend him to pass along that respect and expertise to anyone. — John Braheny Author, "The Craft and Business of Songwriting" (3rd Ed) www.johnbraheny.com
I’m pleased to have worked with Luk Dyakowski for several years. I’d like to think I’ve been responsible for helping him develop the finer points of his exceptional songwriting talents as well as the respectful delivery and educational value of the critiques I offered. I’d recommend him to pass along that respect and expertise to anyone.

John Braheny
Author, „The Craft and Business of Songwriting” (3rd Ed) www.johnbraheny.com
I first met Luk via Skype a few months back and have thoroughly enjoyed getting to know him and to talk songwriting. He has a wonderful passion for writers as well a firm grasp of the ins and outs of songwriting and the music business. I think anyone who cares as deeply about a song as Luk would make a fine guide for writers trying to be heard! Nashville, Tennessee 7/27/12 — Mark Cawley Songwriter (Tina Turner, Joe Cocker, Billie Piper, Chaka Khan, Diana Ross and many more)
I first met Luk via Skype a few months back and have thoroughly enjoyed getting to know him and to talk songwriting. He has a wonderful passion for writers as well a firm grasp of the ins and outs of songwriting and the music business. I think anyone who cares as deeply about a song as Luk would make a fine guide for writers trying to be heard!

Nashville, Tennessee 7/27/12

Mark Cawley
Songwriter (Tina Turner, Joe Cocker, Billie Piper, Chaka Khan, Diana Ross and many more)
Współpracę z Panem Łukaszem Dyakowskim mogę jedynie polecić. Zamawiałam u niego piosenki w różnych stylach dla potrzeb serialu Blondynka. Dostarczałam teksty i wyznaczałam charakter kompozycji, które mają powstać. Wszystkie powstałe utwory bardzo nam się przydały. Praca przebiegała sprawnie i terminowo. Szczególnie chciałabym podkreślić znakomite wyczucie i umiejętne poruszanie się w rożnych kategoriach stylistycznych. Wykonawcy znakomicie odnajdywali się w wyznaczonych dla nich utworach, co świadczy o umiejętnym doborze środków muzycznych do ich możliwości. Warszawa 07.09.2020 r. — Dr hab. Małgorzata Przedpełska – Bieniek Profesor UMFC w Warszawie
Współpracę z Panem Łukaszem Dyakowskim mogę jedynie polecić. Zamawiałam u niego piosenki w różnych stylach dla potrzeb serialu Blondynka. Dostarczałam teksty i wyznaczałam charakter kompozycji, które mają powstać. Wszystkie powstałe utwory bardzo nam się przydały. Praca przebiegała sprawnie i terminowo. Szczególnie chciałabym podkreślić znakomite wyczucie i umiejętne poruszanie się w rożnych kategoriach stylistycznych. Wykonawcy znakomicie odnajdywali się w wyznaczonych dla nich utworach, co świadczy o umiejętnym doborze środków muzycznych do ich możliwości.

Warszawa 07.09.2020 r.

Dr hab. Małgorzata Przedpełska – Bieniek
Profesor UMFC w Warszawie
pl_PLPolski